Dominó d'equacions (motivació III)


 Continuam amb propostes lúdicoeducatives desenvolupades a les aules de Projecte Jove i Fusteret. S'ha treballat amb l'alumnat de 2n d'ESPA les equacions matemàtiques.

Objectiu

Desenvolupar una activitat alineada amb els desitjos i incentius més engrescadors pels alumnes i amb els facilitadors que ajudin a fer que la tasca generi un aprenentatge significatiu. 

Com?

Referent als desitjos: 

- Satisfer les necessitats i interessos de l'alumnat, s'han relacionat els temes treballats amb situacions de la vida quotidiana. A més a més,  els desitjos relacionen l'interès amb la meta del procés.  

- Aprendre per guanyar o tenir avantatge. 

Referent als incentius: Cal aconseguir una motivació tant intrínseca com extrínseca del procés.   

- De manera intrínseca se cerca que l'alumnat gaudeixi del procés d'aprenentatge proposant activitats engrescadores on se sentin protagonistes.   

- De manera extrínseca cercam la satisfacció de l'alumnat amb la consecució de l'èxit en l'aprenentatge la satisfacció de resoldre les activitats i problemes plantejats. 

Referent als facilitadors: Cal dualitzar, facilitar i ajustar les activitats i materials per tal d'afavorir el procés. A més, es pot adaptar perquè sigui multinivell.  

Funcionament del joc