Continuam amb propostes lúdicoeducatives desenvolupades a les aules de Projecte Jove i Fusteret. S'ha treballat amb l'alumnat de 2n d'ESPA les equacions matemàtiques.
Objectiu
Desenvolupar una activitat alineada amb els desitjos i incentius més engrescadors pels alumnes i amb els facilitadors que ajudin a fer que la tasca generi un aprenentatge significatiu.
Com?
Referent als desitjos:
- Satisfer les necessitats i interessos de l'alumnat, s'han relacionat els temes treballats amb situacions de la vida quotidiana. A més a més, els desitjos relacionen l'interès amb la meta del procés.
- Aprendre per guanyar o tenir avantatge.
Referent als incentius: Cal aconseguir una motivació tant intrínseca com extrínseca del procés.
- De manera intrínseca se cerca que l'alumnat gaudeixi del procés d'aprenentatge proposant activitats engrescadores on se sentin protagonistes.
- De manera extrínseca cercam la satisfacció de l'alumnat amb la consecució de l'èxit en l'aprenentatge la satisfacció de resoldre les activitats i problemes plantejats.
Referent als facilitadors: Cal dualitzar,
facilitar i ajustar les activitats i materials per tal d'afavorir el
procés. A més, es pot adaptar perquè sigui multinivell.
Funcionament del joc