Día Internacional de la Dislèxia. Un dia per reivindicar i no per festejar

Al nostre centre tenim costum d’aprofitar els dies internacionals per aprendre i per investigar. Alguns són per festejar, altres per recordar i molts d’ells per reivindicar. Com per exemple el que avui presentem a aquesta entrada de blog. 

El dia 8 d'octubre busca augmentar la consciència i la comprensió d'aquesta dificultat de l'aprenentatge. La dislèxia és una condició que afecta la manera en què una persona processa la informació escrita, dificultant la lectura, l'escriptura i l'ortografia. No és una malaltia ni un problema en si mateix.

Objectius de l'activitat

1. Augmentar la consciència.
2. Promoure la comprensió: És essencial fomentar la comprensió i l'empatia cap a les persones amb dislèxia. Això implica desafiar els estigmes i els prejudicis associats amb aquest trastorn, i destacar les capacitats i els talents únics que moltes persones amb dislèxia posseeixen.
3. Fomentar la inclusió.
4. Visibilització positiva de persones amb dislèxia. 


Desenvolupament de la tasca

Primerament, hem investigat sobre el que realment és la dislèxia i quines necessitats pot tenir un alumne amb dislèxia.

Una vegada que hem entès què suposa i què se necessita, hem fet una recerca de personatges famosos i importants que tinguessin dislèxia. Ens ha sorprès molt trobar tant de noms i tan famosos. Tots ells brillaven en el seu camp professional i havien aconseguit tenir èxit. Cher, Einstein, Mohamed Ali..., entre d'altres havien assolit ser dels millors en la seva professió, malgrat que poguessin tenir dislèxia. 

La següent passa va ser triar 10 personatges i fer un mural digital com a mostra que tenir dislèxia no ha de ser sinònim de fracàs!!!!!

Producte final

Aquest ha estat el nostre producte final que hem penjat a les nostres xarxes socials i ara forma part del nostre blog.