Inici al RETRAT a través del dibuix. Tots sabem dibuixar!


El retrat

Retratar-se i retratar implica un grau elevat d'iniciativa i autoestima pròpia, a més a més, de la confiança que et pot proporcionar, amb el coneixement previ de les proporcions adequades per plasmar la tècnica del dibuix damunt de paper.

Podem dir que els nostres alumnes han aconseguit, la gran majoria, assolir el repte que ells mateixos s'acabaren imposant. La curiositat d'aprendre i entendre que dibuixar és una espècie de mescla entre la perseverança i l'observació va fer que creessin treballs bastant interessants per a alumnes que mai havien dibuixat abans d'aquest dia. 

La recerca de conéixement per ells mateixos els va donar peu a demanar i a consultar, a l'aula, alguns dels llibres que vaig utilitzar per aquesta activitat. Destacà entre ells el llibre de Betty Edwards de Nuevo aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro de la editorial Urano, on es centra en que tothom pot aprendre a dibuixar simplement aprenent a mirar i a observar.

Cita:

"No es únicamente un libro sobre dibujo. Es un libro sobre cómo vivir. Esta valiosa aportación a la enseñanza del dibujo no puede considerarse un simple manual... nos ayuda a ser libres." --Los Angeles Times

1. Procediment de treball "el retrat clàssic":

 Dibuixant el seu company seguint les proporcions donades.





2. Treball "retratam amb línia única i fent gargots":

En aquest treball, ja tenien coneixement previs de la proporció, així que era un treball on no podien aixecar el bolígraf del paper i amb l'inconvenient afegit que tampoc podien borrar. D'aquesta manera es pretenia reforçar l'autoestima en un mateix i la pròpia confiança.
També es va reservar part del paper per poder unifcar-ho en una composició geomètrica aleatoria, per tenir un fil conductor més a l'hora d'exposar-ho.





Els objectius dins aquesta unitat són i es donen per assolits: 

  1. Formar-se una imatge ajustada de si mateix o si mateixa, de le pròpies característiques i possibilitats, i desevolupar activitats de manera autònoma i equilibrada, valorant l'esforç.
  2. Observa, percebre i interpretar la imatge.
  3. Ser sensible envers a la qualitat i a l'estètica.
  4. Dominar les proporcions i els detalls.


Gràcies per la seva atenció!